torsdag 23 juni 2011

"man ska ju njuta av livet och äta de man vill".

Det får jag höra ofta hos många.
Självklart kan man äta de man tycker är gott, men mår man verkligen bra av de?
När jag gick i 9an så började jag tänka på lite smått vad jag faktiskt stoppar i mig för skit. Jag började äta mer sallad o allmänt nyttigare.
Sen i 1an på gymnasiet så blev jag nyttigare och nyttigare, jag började läsa på baksidan på förpackningar för att se vad för skit som fanns i. Sen blev jag vegetarian.
Och varför i hela friden blev jag de? Jo, för att dagens kött, är inte bra nånstans, såvida man inte köper kött hos en slaktare på en riktig bondgård!
Blablablbalblablablaa, Köttet idag är med andra ord bara skit, onyttigt, och djuren har behandlas så jävla illa att jag får lust att spy på människor.

SÅ, jag är jätte hälsosam, äter helst bara KRAV märkt mat, osv.. Och jag älskar mina matvanor!
De är roligt och jag mår MYCKET bättre. Och jag blir inte sjuk lika ofta :)

Mitt tips är att kolla på den här, så förstår ni.
(det här är bara ett sorts "intro" eller trailer för dokumentären)
TYCKER ATT ALLA BORDE KOLLA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar