lördag 21 maj 2011

MITT LÖSHÅR Del 2

Nu är det dags att bleka löshåret.
Jag använder MOOD Ultrablond 100. kostar 40-50 spänn och finns på typ ica, hemköp osv... Till bara löshåret så gick de åt 3 paket.
Och jag gör så att jag bleker de remmarna som ska sitta högst upp på huvvet 2 ggr (dvs, dom remmarna som syns mest) efter som att de ska smälta in i mitt hår bättre sen :)



Sen så låter jag de sitta i typ 30 min, sen skölja, i med eftershittbehandling, låt sitta i 5-10 minuter, skölj håret, sen hänger jag upp dom så här på badkaret med en handduk under, och låter de självtorka! Använd INTE hårfön, om du vill  vara så rädd om håret som möjligt, annars äre bara att köra på. Att låta de självtorka tar typ en halv dag eller ngt. så om jag ska ha i nån färg efter blekningen så gör jag de oftast dagen efter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar