måndag 16 augusti 2010

Ta hand om din kropp!

Hey there.
Som många inte tror, så är jag nykterist, vegetarian, krav/eko nörd, och anti rök-snus och allt sådant skit som är dåligt för kroppen.
Jag äter alltså bara mat som är nyttig och gör att jag mår bra. Vilket betyder att NEJ jag har inte ätit på donken eller liknande på över ett år!
Jag diskuterade de med en vän här om dagen, och vi sa så bra grejer om alkohol.
Jag menar, tänk dig en vätska/kemikalie (inte alkohol) som gör att om du dricker den så blir du snurrig. Dricker du ännu mer så mår du illa, och dricker du ännu mera av den vätskan så kräks du upp allt efter som att de är "gift" du häller i dig. Alltså något dåligt som har hamnat i kroppen som inte ska vara där. Vem fan vill dricka sånt skit? Jo, sjukt många.
Nu säger inte jag att de är helt fel med alkohol. Visst kan man dricka och ha kul, MEN till en viss gräns.
Jag tycker att om man dricker så ska man dricka ansvarigt. Vilket dom flesta inte gör för att de är "ballt att bli aspackad" och man ska skryta om hur mycket man spydde, hur mycket dumma grejor man gjorde och att man helt plötsligt inte minns nåååånting.
I mina öron låter detta väldigt väldigt omoget och patetiskt.
Man är ball när man vågar vara sig själv.

Här säger min stora förebild några bra meningar om att ta hand om sin kropp och äta rätt mat!
http://www.youtube.com/watch?v=NPMeDHgz930&feature=related

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar